Ashtanga Yoga

Zondag 29 november organiseren we een extra Yoga les. Een 1,5 durende les die om 10:00 uur start. Leden kunnen hier aan deelnemen en deze les reserveren in de app.

Ashtanga Yoga

Power Yoga is een yoga variant die redelijk bekend is. Deze lessen zijn uitdagend en vaak krachtiger dan bijvoorbeeld Hatha Yoga. Vaak zit er een flow in de houdingen en krijgen deelnemers het goed warm tijdens de les. Ashtanga Yoga is de yoga variant waar de Power Yoga uit ontstaan is. Ashtanga betekent letterlijk acht ledematen. Het verwijst naar de acht ‘takken’ die binnen yoga worden onderscheiden, daarvan zijn de fysieke asana’s er één.  Ashtanga Yoga maakt gebruik van vaststaande series van opeenvolgende houdingen. De houdingen lopen dynamisch in elkaar over.

Bij Ashtanga gebruik je een bepaalde ademtechniek die Ujjayi wordt genoemd. Verder zijn de 3 bandha’s belangrijk; plekken in je lichaam waar je tijdens het ademen je energie naar toestuurt én die je vasthoudt door aanspanning van de spieren. Wie vaker Ashtanga yoga beoefent ontwikkeld kracht, flexibiliteit, stressbeheersing en innerlijke rust.

Wandel je Fit

In de afgelopen 10 weken werd op meerdere dagen vanaf Fitpunt gewandeld. De tien weken zitten er op en we hebben goed nieuws! Wandel je Fit gaat na 27 november a.s. gewoon door en wordt opgenomen in ons lesrooster! Het betreft de volgende dagen en tijdstippen: maandag 18:10 uur, dinsdag 10:00 uur en vrijdag 17:45 uur.

Vanaf 27 november kun je je ook voor deze lessen via ons reserveringssysteem opgeven.

Ben je vergeten wat het programma ook al weer inhoudt, kijk dan hier:  https://fit-punt.nl/event/wandel-je-fitness-start-21-september-2020/

Volledige Aanbod.

Beste sporters,

Wat zijn we blij dat we weer groepslessen mogen geven! Tevens zijn we zeer tevreden over de stappen die we hebben gezet om te kunnen werken aan inspanning en ontspanning. Tot op heden hebben we geen verspreiding van het coronavirus binnen Fitpunt gehad en dat willen we graag zo houden.

Hoe bezoek je Fitpunt:

–           reserveer je bezoek

–           kom niet eerder dan 5 minuten voor aanvang van de les of je training

–           betreed en verlaat de achterste zaal via het schoolplein!!

–           desinfecteer je handen

–           gebruik de kleedkamers en de kasten in de trainingsruimtes als garderobe

–           volg de looproutes

–           gebruik een eigen handdoek tijdens het sporten en de desinfectiedoekjes om de materialen schoon te maken

–           houd 1,5 meter afstand tot de andere sporters

Wij zorgen voor ventilatie, looproutes, voldoende desinfectiemiddelen en -doekjes en maken regelmatig extra schoon.

Update 4 november 2020

Beste leden,
In de loop van de avond krijgen jullie een update van ons per E-mail. Blijf je training en lessen gewoon reserveren. We maken de groepslessen individueel. Blijf fit en we blijven samen werken aan onze conditie.
Vriendelijke groet,
Marc Haagsma

Power Yoga

Zoals de naam al doet vermoeden, zit in deze yogalessen meer kracht. Asana’s krijgen een verdieping door ingewikkelder varianten wat extra kracht en/of flexibiliteit vereist. De asana’s staan vaker in een serie voor flow, waarbij pittigere overgangen als planking worden gebruikt. Ondanks de extra kracht is deze les ook voor beginners te volgen, er zijn veel alternatieven om de asana’s op eigen niveau aan te passen.

Bij de power yogalessen kunnen ademhalingsoefeningen geïntegreerd worden en is er een afsluiting met muziek en visualisatie voor meer ontspanning.

Lestijden:

  • Woensdag 19:00 uur
  • Vrijdag 09:00 uur

Klik hier voor ons totale Body & Mind aanbod.

Verschil tussen conditie en uithoudingsvermogen.

Eigenlijk is het heel simpel. Uithoudingsvermogen is een onderdeel van conditie. Conditie bestaat uit nog 4 onderdelen: kracht, lenigheid, coördinatie en snelheid.

Veel mensen duiden conditie aan met het niet buiten adem zijn. Hier bedoelen ze eigenlijk mee dat hun uithoudingsvermogen ofwel hart- en longfunctie het aankunnen om niet buiten adem te komen. Toch hebben de andere vier onderdelen ook invloed op het niet buiten adem zijn.

Je uithoudingsvermogen train je specifiek bij Fitpunt door aan

  • spinning,
  • circuit,
  • dans,
  • bokszaktraining en
  • hiit-circuit te doen.

Dit geldt ook voor een specifieke training op een cardio toestel! Ook bij de body pump wordt “cardio” steeds meer onderdeel van de training.

Binnenkort gaan we wat dieper in op uithoudingsvermogen.

Page 1 of 81 2 3 8