Update 24 maart 2020

Beste sporters,

Wij willen jullie bedanken voor jullie vele steunende reacties naar aanleiding van de door ons gestuurde e-mails van zondag 22 en maandag 23 maart jl. Fijn dat jullie zo één zijn met Fitpunt en met ons naar de toekomst blijven kijken. Dat doet ons goed!

In deze E-mails troffen jullie online work-outs van ons als informatie over het lidmaatschap. Morgen, woensdag 24 maart ontvangen jullie weer nieuwe workout en tevens een checklist die je juist helpt om in andere patronen te komen.

Heb je geen E-mail ontvangen! Kijk eerst in je spam box en anders stuur ons een E-mail naar info@fit-punt.nl

Team Fitpunt

Blijf in beweging!

Beste sporter van Fitpunt,

Helaas hebben we je deze week al eerder moeten berichten over de gevolgen van het Coronavirus. Het virus waar we niet omheen kunnen. Een onzekere tijd voor jou, maar ook voor ons als bedrijf. Iets waar we geen invloed op hebben.

Wat wij geleerd hebben van de verbouwing is dat je vooral je energie moet steken in zaken waar je invloed op hebt. Daarom hebben we gevoelens gedeeld en toegelaten en vervolgens gekeken wat we in deze kunnen doen:

1) Zelf fit blijven door te blijven bewegen, gezond en slim eten, mindfulness en rust.

2) Jullie van dienst zijn.

Deze e-mail heeft tot doel jullie in beweging te houden, mindfulness te geven en je meer te vertellen over voeding. Hopelijk geeft dat ook een stuk rust.

Onze website www.fit-punt.nl is onze belangrijkste nieuwsbron, bezoek deze website daarom regelmatig!

Vandaag is deze brief ook verstuurd naar je E-mail adres met daar bij 4 video’s om thuis mee aan de slag te gaan. Het zijn twee meedans-oefeningen, één thuis-workout en één yoga-oefening.  Fitpunt bij je thuis!

Mocht je deze E-mail niet gehad hebben! Kijk eerst even bij je spam in-box en anders stuur een E-mail naar info@fit-punt.nl

Wat kunnen jullie de komende week nog meer verwachten? We komen met videolessen van Les Mills. Dat betekent dat je nog meer thuis kan doen. We wachten op nadere berichten van Les Mills.

We kijken of we wat klein fitnessmateriaal aan je kunnen uitlenen. Dat betekent dat je dit kunt komen ophalen en daarmee aan de slag kunt en eventueel nog wat tips krijgt over oefeningen die je daarmee kunt uitvoeren.

Hou de website goed in de gaten. Daar vind je alle informatie over wat we jullie willen en kunnen bieden in deze vervelende periode.

Zet hem op!

Jolanda, Seden, Marjolein, Chantal, Zenzi, Simone, Meike, Lizet, Silvana, Elise, Sandra, Isa, Carlyn, Sharon, Michel, Jeffrey, Jörgen, Quinten, Ben, Jan en Marc.

Blijf fit door te blijven doen, ook thuis! Hieronder twee traininsschema’s voor jouw en voor corona!

Schema voor Circuit B en Zeker Bewegen deelnemers:

Schema voor iedereen:

Alternatief thuis trainen deel 1

Is jouw weerstand optimaal voorbereid op het coronavirus?

Hierbij het artikel die Elise met ons deelt in de samenwerking voor het coronavirus.

Wist je dat je met de juiste voeding jouw weerstand kan optimaliseren?

Het coronavirus verspreidt zich op dit moment overal. Naast de juiste hygiëne is een goede weerstand nu ontzettend belangrijk. Je immuunsysteem zorgt ervoor dat je ziekteverwekkers te lijf kan gaan, hierbij speelt de spijsvertering een grote rol. Darmbacteriën zorgen ervoor dat het afweersysteem goed zijn werk kan doen en slechte bacteriën aanvalt. Dat afweersysteem kan er dus aan bijdragen dat het coronavirus jou niet overkomt. Ook als je het coronavirus hebt, zorgt een goede weerstand voor een versneld herstel. Kortom, de juiste voeding is op dit moment heel belangrijk. Diëtistenpraktijk Vitalise geeft jou de informatie die je nodig hebt.

Je weerstand begint dus in je darmen. Daar zitten de darmbacteriën die voldoende aanwezig moeten zijn voor een goede weerstand. Hiervoor is het belangrijk dat je veel vezels binnen krijgt. Deze vezels haal je uit volkorenproducten zoals volkorenpasta, volkorenbrood, zilvervliesrijst maar ook uit groenten en fruit. Probeer bij elke hoofdmaaltijd een bron van vezels terug te laten komen. Er wordt zo’n 30 á 40 gram vezels per dag geadviseerd. Daarnaast helpt voldoende vocht ook de opname in je darmen te optimaliseren. Ten minste 1,5 á 2 liter per dag wordt geadviseerd, dit zijn ongeveer 15 kopjes per dag.

Ook vitaminen spelen een grote rol in de werking van je afweersysteem. De vitaminen A, B6, C, D en E zijn hiervoor van belang.

Vitamine A wordt ook welk anti-infectie vitamine genoemd. Deze vitamine is nauw betrokken bij je weerstand. Daarnaast stimuleert deze vitamine ook het aanmaken van cellen in je luchtpijp en longweefsel. Vitamine A zit in vlees, vis, melk, melkproducten en ei, maar ook in margarine, halvarine, bak- en braadproducten, wortel en groene bladgroenten.

Vitamine B6 stimuleert je afweersysteem en speelt onder andere een rol in de aanmaak van rode bloedcellen. Vitamine B6 zit in vlees, eieren, vis, brood en graanproducten, aardappelen, peulvruchten, groente, melk, melkproducten en kaas.

Vitamine C is een antioxidant die heel belangrijk is bij het in standhouden van een goede weerstand. Vitamine C beschermt je cellen tegen schade. Het zit veel in groenten (met name in koolsoorten), fruit (met name in citrusvruchten, kiwi’s bessen en aardbeien) en aardappelen. Een goede dagelijkse dosis vitamine C helpt zeker bij een goede weerstand.

Ook vitamine D helpt bij een goed afweersysteem. Vitamine D is een van de meest voorkomende tekorten in Nederland.  Het zit in vette vis, vlees, ei, margarine, halvarine en bak- en braadproducten. Neem je weinig van deze producten dan wordt geadviseerd dit gedurende de winterperiode bij te slikken in de vorm van een supplement.

Vitamine E is een vet-oplosbare vitamine, net als vitamine A en D. Dit betekend dat de vitaminen voornamelijk te vinden zijn in vetten. Vitamine E beschermt je cellen, organen, weefsel, bloedvaten en ogen. Vitamine E zit in zonnebloemolie, halvarine, margarine, brood, graanproducten, noten, zaden, groenten en fruit.

De hoeveelheid die je nodig hebt van de bovenstaande vitaminen zijn per persoon verschillend. Krijg je teveel vitaminen binnen (zoals van vitamine B6), dan kan dat in sommige gevallen slecht zijn voor je gezondheid en op de lange termijn veel klachten veroorzaken. Om deze reden zijn supplementen niet altijd de oplossing.

Wil jij weten of je voedingspatroon op dit moment jouw weerstand optimaal ondersteund? De diëtiste kijkt met jou naar alle vitaminen, mineralen en nutriënten. Zo wordt er een voedingsplan gemaakt om met kleine aanpassingen jouw voeding te optimaliseren. Handig voor nu, tijdens het coronavirus, maar ook om op lange termijn tekorten te voorkomen.  Dit kan op afstand via een telefonisch- of Skype consult. Plan jouw afspraak in via www.dietistenpraktijkvitalise.nl .

Fitpunt t/m 6 april gesloten!

Fitpunt Sportcentrum gesloten tot 6 april 2020!

Het zal je duidelijk zijn geworden dat het kabinet maatregelen heeft getroffen i.v.m. het coronavirus. Dit treft ook Fitpunt Sportcentrum: we moeten onze deuren verplicht sluiten tot 6 april 2020!

Voor iedereen een onzekere tijd en voor ons niet minder. Wij willen jullie blijven steunen in je streven naar een goede gezondheid. Wij komen daar deze week bij je op terug. Daartegenover hebben we ook jouw steun nodig en zullen ook daarop terugkomen.

Voor nu willen we jullie de volgende tips meegeven, naast de inmiddels voor iedereen wel bekende hygiënevoorschriften:

-Blijf bewegen door bijvoorbeeld individueel te gaan wandelen. Deze week komen wij met een

programma voor thuis.

-Eet gevarieerd en neem vooral producten met vitamine C zoals: kiwi, paprika (rood bij voorkeur),

spruitjes, sinaasappel, boerenkool en aardbeien.

-Pak je rust en neem voldoende slaap.

We zullen alle maatregelen en voorschriften van o.a. het RIVM en de GGD opvolgen.

Jullie worden op de hoogte houden via onze website, Facebook en E-mail.

De cursus Zeker Bewegen wordt opgeschoven naar later in het jaar.

Fit by Coen Fysiotherapie, Diëtistenpraktijk Vitalise en pedicure Voetpunt Twente blijven geopend voor individuele zorg.

Page 1 of 61 2 3 6